- صفحه نخست
- خدمات دیجیتال مارکتینگ
- مدیریت و تولید محتوا متنی
تولید محتوا
ارائه محصولات و توانمندی ها با محتوای حرفه ای؛ علاوه بر ساختار سایت، داشتن محتوای استاندارد باعث رنک گیر سایت شده و با تولید محتوای اصولی و استاندارد، هزینه های مربوط به سئوی خود را کاهش می یابد. محتوای یک وب سایت در واقع دارایی آن سایت محسوب می شود که بر اساس آن دارایی می تواند محصول خود را به فروش برساند و یا مخاطب خود را جذب کند. شاید تابحال شنیده اید که محتوا پادشاه است، این سخن اهمیت محتوای خوب را بدرستی بیان می کند. اما توجه داشته باشید که محتوایی پادشاه است که خوب و استاندارد باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ دان آماده تولید محتوای هدفمند میباشد کافست با ما تماس بگیرید.
تولید محتوای هدفمند با استاندار SEO و GEO
تمثیل مناسب برای تولید محتوا برای سایت؛ دمیدن روح به کالبد بی جان است. هر سایتی زمانی معنی و مفهوم پیدا می کند که بتواند با کاربر رابطه برقرار کند، در واقع وجود یک دامنه با هر عنوانی نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. تولید محتوا برای سایت بایستی بر حسب نوع سایت و جلب مخاطب هدف باید انجام شود، بطوری که محتوای تولید شده برای سایت بایستی نیاز مخاطب را پاسخگو باشد. حال بر حسب موضوعیت و رسالت هر سایتی، نوع محتوا و ادبیات محتوای تولید شده باید متناسب باشد.
محتوا در سایت فروشگاهی فقط شامل ارائه عکس و قیمت محصول نمی شود و یا در سایت های خدمات محتوا شامل نوشتن تعرفه خدمات نیست. محتوا باید کامل و گویا باشد و نیاز مشتریان را از هر نظر برطرف نموده و اعتماد آنها را جلب کند. برای اینکه محتوا بتواند گیرایی خود را داشته باشد بایستی در هر پروژه ای از محتوای مربوط و مخصوص آن استفاده شود. در ادامه به معرفی انواع محتواها خواهیم پرداخت.
درود
دکتر فرهود هستم مدیر عامل مجموعه؛ شخصا درخواست های شما را بررسی خواهم کرد و در صورت نیاز حتما با شما تماس خواهم گرفت.
مهمتر از جذب مشتری
جلب رضایت ایشان است
درود
دکتر فرهود هستم مدیر عامل مجموعه؛ شخصا درخواست های شما را بررسی خواهم کرد و در صورت نیاز حتما با شما تماس خواهم گرفت.
مهمتر از جذب مشتری
جلب رضایت ایشان است
تولید محتوای متنی
در دنیای وب و با تکنولوژی موجود اغلب و شاید بتوان گفت تمامی جستجوها بصورت متنی انجام می شود. و شما برای اینکه بتوانید توانمندی ها و خدمات و محصولات خود را ارائه کنید، بایستی به طریق محتوای متنی آن را به گوش مخاطبان رسانده و سپس در صورت نیاز از محتواهای دیگر از جمله تصویر و ویدئو نیز استفاده شود. هر چند که در سالهای اخیر برخی از موتورهای جستجو از جمله گوگل امکانات جستجوی صوتی و تصویری را نیز فراهم آورده اند، اما این تکنولوژی فعلا نمی تواند جایگذین جستجوی متنی شود. محتوای متنی سایت بر اساس ادبیات می توان به چند بخش تقسیم کرد.
- ادبیات محاوره ای
- ادبیات رسمی
- ادبیات دوستانه
- ادبیات کودکانه
- ادبیات دانشگاهی و تخصصی
حتی با اینکه امروزه geo نیز مطرح شده و جایگاه خود را دارد بدست می آورد و جستجو های صوتی بیشتر از قبل شده است با این حال محتوای متنی جایگاه خود را حفظ کرده است.
انواع محتوای متنی
تولید محتوای متنی ساده بیشتر به محتواهایی اتلاق می شود که بصورت معمول در دنیای وب رایج است. که عبارتند از:
- مقالات وبلاگ یک سایت
- اخبار و رویدادها
- توضیحات مربوط به یک محصول
- مقایسه محصولات
- توضیحات مربوط به خدمات
- …
البته شایان ذکر است که نگارش هر کدام از این موارد فوق برای خود اصولی جداگانه دارند، نوشته ای که در مانی پیج قرار دارد با نوشته یک مقاله خبری، هم از نظر ساختاری و هم ادبی متفاوت می باشد.
تولید محتوای متنی ساده
تولید محتوای متنی ساده بیشتر به محتواهایی اتلاق می شود که بصورت معمول در دنیای وب رایج است. برای مثال مقالات نوشته شده در قسمت وبلاگ یک سایت و یا نوشتن اخبار و رویدادها، توصیحات مربوط به یک محصول و یا مقایسه محصولات، توضیحات مربوط به خدمات و … جزو مقالات ساده بشمار می رود. البته لازم بذکر است که هر کدام از این موارد فوق نیز باهم متفاوت است، برای مثال نوشته ای که در مانی پیج قرار دارد با نوشته یک مقاله خبری، هم از نظر ساختاری و هم ادبی متقاوت می باشد. در این قسمت در نظر نداریم که بصورت کاملا تخصصی در مورد انواع محتواها صحبت کنیم اما در صورت تمایل می توانید مقاله مربوط به انواع نوشته ها در یک وب سایت را مطالعه کنید.
تولید محتوا برای مانی پیج یا صفحه هدف
مانی پیج یا همان صفحه هدف که قرار است کاربر سایت را به مشتری شما تبدیل کند؛ حتما باید از نظر ظاهر و ادبیات و اطلاعاتی که در آن درج شده با بقیه صفحات سایت متفاوت باشد. تولید محتوا متنی برای این نوع صفحات باید تحت نظر یک متخصص سئو کار باشد و نویسنده نیز باتجربه کاری بالا و قلم قوی باشد.
تولید محتوای متنی برای رپورتاژ
نوشتن ریپورتاژ یا همان رپورتاژ با متن ساده کاملا متفاوت است، نوشتن یک رپورتاژ خوب و تاثیر گذار که بتواند بصورت تمام و کمال اهداف شما را از دادن رپورتاژ کاور کند؛ یک کار کاملا تخصصی می باشد. این که متن ما چه ساختاری داشته باشد و از چه نوع ادبیاتی استفاده بشود گرفته تا اینکه ما به چه طریقی لینک دهی داشته باشیم، یک امر کاملا تخصصی است.
تولید محتوای تصویری
محتواهای تصویری هر روز اهمیت بالاتری نسبت به قبل، به خود می گیرند. تصاویر یونیک از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو جایگاه ویژه ای دارند. بطور کلی در صورت استفاده از تصاویر با مضامین گویا و یونیک باعث خواهد شد که رتبه شما در رنکینگ سئو بهبود یابد. تولید تصاویر مرتبط با متن و محصول و یا خدمات یک تیریک بسیار کارآمد می باشد.
تصاویر صنعتی که از محصولات گرفته می شود و در صفحه محصولات بعنوان تصویر محصول و یا گالری تصاویر نقش اساس در جذب کاربر دارد. تصویری که در عین زیبایی بتواند جزئیات بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد، فوق العاده است. همچنین اینفوگرافیک ها که با استفاده از نمودارها و چارت ها و آیکون ها می توانند دانش و اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار دهد، امروزه خواهان زیادی پیدا کرده و تاثیر بیشتری در سئو دارند.
محتوای تصویری تاثیر بسیار زیادی در جدب مخاطب دارد و از دلایل این امر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- زیبایی و جلوه بخشی به محتوای متنی
- کمک به رساندن منظور و مفهوم
- بالا بردن سرعت انتقال
- نمایش عملی (مقالات آموزشی و تبلیغاتی)
- ایجاد تنوع در انتقال مفاهیم
همان طوری که قبلا نیز اشاره شده بود محتوای تصویری می توان عکس، ویدئو و یا موشن گرافیک باشد. بخصوص در شبکه های اجتماعی محتوای تصویری به دلیل سرعت بالای انتقال محبوبیت بیشتری دارد.
تولید محتوای صوتی
ارائه محتوا به صورت فایل صوتی این امکان را به کاربران سایت می دهد تا بدون اینکه پشت سیستم قرار بگیرند بتوانند از مطالب موجود در سایت استفاده کنند. کتاب های صوتی که این روزها طرفداران زیادی دارد نیز جزو این نوع تولید محتوا می باشند. علاوه بر این برای تولید محتوا بصورت صوتی می توان از پادکست هایی که بصورت پرسش و پاسخ هستند استفاده شود.
تولید محتوای کامل
در حال حاضر اگر می خواهید از رقبای خود گوی سبقت را بربایید بایستی محتوایی ارائه کنید که تمامی سلایق کاربران را در نظر گرفته باشد. محتوای کامل به محتوایی اتلاق می شود که علاوه بر داشتن متن کامل و بی نقص برای کاربرانی که علاقه مند به دیدن ویدئو و یا کتاب صوتی هستند نیز مدیای لازم را ارائه کند. اما نکته اینجاست هزینه محتوای کامل به اندازه ای است که اغلب ارائه دهندگان نمی توانند آن هزینه را تقبل کنند. ما در دان مارکتینگ با بررسی های موضوعی، مشاوره رایگان به کاربران خود ارائه می دهیم که کدام مطالب را به چه سبکی باید ارائه کنند.