مدیریت سئو

سئو؛ شاید این کلمه امروزه بیشتر از پیش در میان کسب و کارهای آنلاین شنیده می شود، چراکه حیات و ممات کسب و کارهای آنلاین به جذب مخاطب بستگی دارد. اما سئوی سایت بدون تدوین استراتژی سئو (SEO strategy) امری بسیار سخت و ناممکن بنظر می رسد، اگر بدنبال فرایند و روشی هستین که بتوانید با بهبود عملکرد و محتوای سایت خود رتبه خوبی در گوگل پیدا کنید (SEO) بایستی یک استراتژی مدون برای سئو داشته باشید.

استراتژی سئو را از کجا و یا با چه دانشی و یا از چه روشی باید تدوین کرد؟ چه کسی و یا کسانی توانایی تدوین استراتژی سئو را دارند؟ مشاور و یا استاتژیست سئو چه کسی است؟ مراحل تدوین استراتژی بازاریابی و سئو شامل چه نکاتی است. همه اینها و نکات جالب دیگر را در ارتباط با دان مارکتینگ خواهید دانست.

استراتژی سایت پایه یک سئو خوب
درخواست مشاوره
درخواست مشاوره

درود

دکتر فرهود هستم مدیر عامل مجموعه؛ شخصا درخواست های شما را بررسی خواهم کرد و در صورت نیاز حتما با شما تماس خواهم گرفت.

شعار دان مارکتینگ

مهمتر از جذب مشتری

جلب رضایت ایشان است

درخواست مشاوره
درخواست مشاوره

درود

دکتر فرهود هستم مدیر عامل مجموعه؛ شخصا درخواست های شما را بررسی خواهم کرد و در صورت نیاز حتما با شما تماس خواهم گرفت.

شعار دان مارکتینگ

مهمتر از جذب مشتری

جلب رضایت ایشان است

استراتژی سئو چیست؟ به کدام بخش سئو مربوط می شود؟

فرایندی که طی آن شما بتوانید سئوی سایت خود را به بهترین نحو مدیریت کنید؛ با تدوین استراتژی مدون و مکتوب مدیر سئو بدون اینکه از مسیر اصلی خود منحرف شود می تواند با تمرکز بر موضوعیت اصلی و مشخص شده قبلی به اهداف از پیش تعیین شده برسد. یک استراتژی جنبه های و یا بهتر است بگوییم لایه های متنوعی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. امروزه دیگر سئوی سایت همانند قبل نیست که با نوشتن یک محتوای نسبت خوب و بدون داشتن استراتژی بتوان در سرپ جایگاه مناسبی برای خود در نظر گرفت. علاوه بر این که محتوا بایستی خود دارای یک ساختار مناسب باشد باید جامع و همیشه سبز باشد، محتوا بایستی در یک ساختار مناسبی هم در سایت قرار گیرد (استراکچر سایت).

هنگامی که صحبت از استراتژی سئو سایت می شود نباید تنها به دنبال قسمت هایی از سایت بروید که به ظاهر مستقیما به سئو مرتبط است، یک استراتژی موفق برای سئو استراتژی است که بتواند تمام جنبه های مختلف سایت را در نظر بگیرد. استراتژی سئوی سایت علاوه بر این که به نکات مهم و اساسی در سئو توجه دارد باید مراحل چهارگانه اصول دیجیتال مارکتینگ را هم در نظر بگیرد. اما اصولا هسته اولیه یک استراتژی بر پایه سئوی داخلی و خارجی و تکنیکال تدوین می شود و سپس بر اساس دیجیتال مارکتینگ چکش کاری های لازم صورت می گیرد. بطور کلی استراتژی سئو در موارد زیر مطرح میشود.

استراتژی سئو با دان مارکتینگ

استراتژی در سئو داخلی

ایجاد محتوا در داخل سایت و نحوه ارتباط دهی آنها با هم و همچنین کلمات کلیدی و موضوعات مربوطه همگی مربوط به سئوی داخلی است، و استراتژی سئو سایت تمامی موارد مطرح شده را بر اساس اهداف و استراکچر تدوین و در اختیار مدیر سئو قرار می دهد. پس شاید یک مقاله به تنهایی بدون داشتن ستراتژی و فقط بر اساس محتوای یونیک و جذاب بتواند در سرپ برای خود جایگاه مناسبی بدست آورد اما نمی تواند مورد باعث دست یابی به اهداف سایت شود.

استراتژی در سئو خرجی

معرفی و توصیه شدن سایت شما توسط سایت های دیگر، یا بعبارتی داشتن بک لینک از دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی همگی مربوط به سئوی خارجی است، اما نکته اینجاست ما کی و به چه نحوی و به کدام صفحه خود احتیاج به توصیه داریم؟ بک لینک گرفتن از چه سایت هایی برای ما کاتالیزوری در مسیر موفقیت محسوب می شود، این را استراتژی سایت مشخص می کند.

استراتژی در سئو تکنیکال

درسترسی به مطالب، چیدمان مناسب برای دنبال کردن یک موضوعیت خاص، کاربر پسند بودن محیط و واکنشرگرایی طراحی نسبت به نمایشگر کاربر می تواند تاثیر بسیار زیادی در رضایت و درنتیجه جذب مخاطب داشته باشد که همگی به سئو تکنیکال ستگی دارد. از طرفی نحوه طراحی سایت در ایجاد ارتباط دهی بین مطالب نقش بسیار زیادی را بخود اختصاص می دهد، پس هنگام طراحی و نوشتن قسمت های فنی سایت بایستی استراتژی مد نظر را کاملا رعایت نمود.

بخش های مختلف در تدوین استراتژی سایت

استراتژی سایت تنها به یک قسمت و یا بخش خاصی در سایت مربوط نبوده و در تمامی قسمت ها درگیر می باشد، شاید این گفته بتواند نقش استراتژی را در کسب و کارهای آنلاین کاملا مشخص کند که؛ تمامی قسمت ها و بخش ها و امور مربوط به سایت و سئو با توجه به استراتژی تدوین شده بایستی طراحی و عمل کنند و وظایف هر قسمت باید قبلا در استراتژی سایت مشخص شده و ارائه شود.

بطور کلی مدیر سئو موظف است بر اساس استراتژی سئو سایت عملکرد بخش های مختلف را نظارت و کنترل نموده و هماهنگی های لازم را بعمل آورد

تدوین استراتژی سئو

استراتژی ساختاری

  • نحوه طراحی سایت
  • سرعت لودینگ صفحات
  • واکنشگرایی و ریسپانسیو بودن
  • سئوی محلی
  • لینک های داخلی

استراتژی محتوایی

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • الویت بندی در تدوین مقالات
  • ساختار های پیلار کلاستری
  • تدوین تعداد مقالات موضوعی
  • چیدمان مقالات بر اساس ساختار

استراتژی زمان بندی

  • همانگی بخش های محتلف
  • زمان بندی تولید محتوا
  • زمان بندنی انتشار محتوا
  • زمان بندی اضافه شدن مدیا و …
  • زمان بندی آپدیت صفحات

مراحل تدوین استراتژی سئو

با وجود تمام بحث های فوق اگر قصد تدوین یک استراتژی سئو برای سایت خود هستید تقریبا می توان گفت که بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • مشخص کردن موضوعات سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • استخراج کلمات کلیدی طولانی
  • ایجاد دسته بندی های لازم بر اساس ساختار
  • ایجاد لندینگ پیج های
  • اختصاصی برای موضوعات
  • دسته بندی بلاگ و ایجاد ساختار پیلار کلاستری
  • تدوین برنامه انتشار محتوا
  • تدوین برنامه لینک سازی و ریپورتاژ
  • بهینه سازی مدیاها
  • اعمال تغییرات در صورت تغییر الگوریتم گوگل
  • فیدبک گیری منظم
  • آپدیت مطالب بر اساس برنامه

هر یک از مراحل فوق خود یک تخصص می باشد، و تنها افراد متخصص و با تجربه می توانند با استفاده از دانش و تجربیات خود در طی مراحل فوق به یک ساختار منسجم و اصولی و جامع دست یابند.

مراحل تدوین استراتژی سئو و بخشهای مختلف آن

چرایی انتخاب دان مارکتینگ برای استراتژی سئو

اگر در کسب و کار آنلاین فعالیت دارید و این کار را اصولی شروع نکرده باشید به جرات می توان گفت که حداقل یک بار از مسیر اصلی خود منحرف شده اید. انحراف از مسیر اصلی می تواند کسب و کار را به نابودی و فنا سوق دهد. دلیل این انحراف و گم کردن مسیر بصورت دائمی و یا موقت چیزی نیست جز عدم تدوین استراتژی مدون و مکتوب، اشخاص در طی مسیر کسب و کار خود دائما با هیجانات و موضوعات مختلفی مواجه می شود که بدلیل ذات تنوع پسندی و هیجان پسندی انسان، این موارد باعث انحراف شما از مسیر می شود. همچنین محدودیت ذهن انسان در مدیریت امور، در صورتی برنامه و استراتژی مکتوب نداشته باشید احتمال زیادی وجود دارد که نتوانید تمامی امور را یکپارچه و منظم مدیریت کنید.

بخش های استراتژی سئو
استراتژیست موفق همواره باید به تمامی بخش های سایت و سئو تسلط کافی داشته باشد و بتواند بر اساس تجربیات خود یک برنامه مدون و یکپارچه که در تمامی جهات جامع باشد را تدوین کند. آژانس دان مارکتینگ با بهره مندی از متخصصین و داشتن تجارب کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ آمادگی خود را در زمینه مشاوره و تدوین استراتژی سئو سایت اعلام می دارد. برای رسیدن به اهداف بزرگ خوشحال خواهیم شد که همراه شما بزرگان کسب و کار آنلاین باشیم.